söndag 16 oktober 2011

Varför kan jag inte finna något intresse?

Jag tittar ner på mina kläder och suckar. Jag går till affären och suckar. Jag går ut från affären, ringer till mamma och suckar, frågar varför jag inte tycker det är roligt och suckar igen. Mamma säger att det inte gör något. Mamma är ju mamma. Jag köper tvättmedel istället och tvättar kläder. Urtvättat is the new black.

Jag går in på Åhlens och ser en stor skylt: "Blablabla hudvårdsserie pangerbjudande: 549 kr för 1ml välgörande, kladdig vätska. Passa på!" Jag får panik, jag skulle ju bara titta lite på ett födelsedagskort. Varför, varför, varför är jag inte intresserad av 1 ml välgörande, kladdig vätska för det fantastiska priset 549 kr? Istället för födelsedagskort går jag ut ur affären, ringer till random bästis (det finns en kvar sen en dog och en hamnade på ett annat plan i livet) och suckar. Det gör inget, säger hon. Men det gör faktiskt något.

Johan sätter på en film. Jag fattar ingenting och frågar om allt så han måste avbryta sitt chipstuggande och svara på mina frågor. Jag suckar och förstår fortfarande ingenting och inte gillar jag chips heller, verkligen inte. Jag ser fram emot nya tv-serier, men de är aldrig bra och jag orkar inte sitta still i soffan och lyssna på blablablabla. Jag måste upp och gå.

Varför har jag ingen hobby? Inget intresse? Varför vill jag att det ska vara tyst? Varför vill jag inte hänga i baren och dricka drinkar? Varför vill jag inte vistas hemifrån efter sex på kvällen? Har jag fel i huvudet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar